金曜日, 10月 3

Bills, Notices and Posters

THAI OFFICE
This notice was pasted on the public toilet booth door at my office building.




Err, I am 'being watched'? 
Wonder what it means.
How would you feel if you come across this bill/notice on the toilet wall, just as you're about to 'answer the call of nature'?

I was totally spooked!


TOKYO OFFICE
Lately, Tokyo office are 'encouraging' us not to do overtime.
Lots of posters are pasted around the office to kindly 'remind' us not to 'over work'.
Heres a sample:



The poster tells us to 'procrastinate' those works that can be procrastinate.
Hmm...

If I can have things my way, I'd like to 'procrastinate' ALL of my works!
;-)

2 件のコメント:

Bangla Tambak Johor さんのコメント...

bab ni..aku agreeeeee SANGAT SANGAT!!!...they all tuh VERY TAK EFFICIENT!!..
asyiklah isogashiiii manjang yang di sebutnya...kalau nihonjin cakap" kongshu ker..kyowa isougashii"..aku malas nak caya..koser...example,jepon sebelah aku ni..aku buat keje rilex jer..aku rasa hima jer company sekarang..dia boleh cakap"nandaka,ore ga hitori de isogashii.."..aku pelikkkkkk....workload aku lagiii byk dari dia,tapi kejap je siap....aku musykil dgn dia lah...kdg rasa nak hempok pon ada..sbb,macam dia ajalah yg bekerja/sibuk...erkk!

suzura さんのコメント...

agree! mmg jepun2 nie (not all, I agree. but most) ramai yg tak gheti nak bajet masa. byk menda2 yg menambahkan ketidak efisyenan dlm daily works diaorang.
I selalu gak dengar my kachou dok sibuk kate bz. dia kate dia ada byk meetings yg dia 'kena' atend. Tapi, bile aku attend meeting tu ngan dia, I realized that most of the attendees (including him) doesn't even take part dlm meeting tuh. setakat duduk tercanguk memanaskan kerusi.hmm, meeting amende tu? buang masa adalah.
I then told my boss that I'm not attending any more meetings yg mcm nie. Only ask me to attend meetings that I can take part in.